Jumaat, 24 Disember 2010


MAJLIS PELANCARAN KESEDARAN ALAM SEKITAR


Gambar : YB Dato' Seri Douglas Uggah (tengah) melakukan semburan paip Bomba & Penyelamat Betong tanda simbolik perasmian sambil disaksikan Penghulu Hj. Satar b Jamain (kiri sekali)

Spaoh - 23 Dis 10 bertempat di gelanggang Futsal, Kpg Spaoh telah berlansung majlis "Pelancaran Kesedaran Alam Sekitar" yang disempurnakan oleh YB Dato' Seri Douglas Uggah Embas - Menteri Sumber Asli & Alam Sekitar Malaysia. Dalam ucapannya menyeru masyarakat Kpg. Spaoh supaya menjaga alam sekitar seperti sungai, menghapus tempat pembiakan nyamuk aedes seperti tayar, tin-tin dan botol kosong serta mengurangkan pembuangan sisa pepejal. selain dari itu juga menyatakan ada di kalangan bahan buangan dapat dikitar semula dan boleh menambah pendapatan sampingan.

Program yang diadakan 2 hari itu telah menyelitkan beberapa program dan aktiviti seperti gotong royong ceramah kesedaran kebersihan dan kempen membeli barangan kitar semula. Dengan adanya program seumpama ini mampu menyedarkan penduduk kampung Spaoh supaya menjaga kebersihan dan memelihara alam sekitar, lebih-lebih lagi kampung Spaoh akan dibanjiri orang ramai sempena "Pesta Spaoh 2011" yang dijangka berlangsung 14-15 Jan 2011.

MARI RAMAI-RAMAI DATANG KE KAMPUNG KU....PESTA SPAOH 2011....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan